Samma visa dag in och dag ut..

» Kategori Lucas-Lee 1-1½år » Kommentarer Vad har du på hjärtat? (2)
Just nu går allt i samma tonläge i stort sätt hela dagarna varje dag. Jag är extremt trött, min kropp är på bristningsgränsen både storleksmässigt och orken skall vi inte ens nämna..
 
Melwin har kommit in i en fruktansvärt period, känns som han har byggt upp en plan för att göra mig så arg och ledsen som möjligt hela dagarna.. Han är trottsig, otrevlig, käftar emot och gör tvärt emot vad han ska.. Han somnar inte på kvällarna längre utan kan ligga i tre hela timmar innan han tillslut somnar av utmattning. Vad gör jag för fel?
 
Nu när våren har kommit så är vi ju ute hela dagarna, barnen äter bra och badar varje kväll med tanke på att det i stortsätt simmar i sandlådorna på gården. Och solen borde ta på krafterna!
 
Melwin är trött redan vid 16-tiden, då äter vi middag, sen badar barnen, Lucas lägger sig vid 18-tiden och då tar vi fram marsvinen så vi kan mysa lite med dom och vid 19-tiden skall Melwin ligga i sängen.
 
Hade jag lagt Melwin vid 16 så hade han stendäckat, men varför somnar han inte vid 19 då? Nej då skall han upp och ner ur sängen, han har ont här och där, måste kissa igen, måste bajsa, är hungrig osv osv..
 
Men det som tär på mig alldra mest är ändå hans attityd, han käftar emot, jaaaa riktigt otrevlig.. Nu kanske ni tänker "hallå han är 3½år visa att det är du som bestämmer!?" Jo tack jag har kört med de sen han började med denna otrevliga tonen..
 
Tro mig jag älskar mina barn över allt annat i hela världen, men just nu vill jag bara säga upp mig som mamma., Ha de!

- Har du inget vettigt att komma med så kommentera inte!
Postat av: G.O.S

mina också det ska kissas, fixas i sängen m.m sådana period hade dom. Vi slutade tjata och natta dem likadant varje gång och nu lägger sig ordentligt utan massa annat att göra ;)) mina är 4 & 5 år.
Tror personligen det är en av dessa härliga utvecklingsstadierna som dessa underbara barn har lite då och då..

2013-04-19 @ 06:57:24
Postat av: Sara

Hehe ja jag märkte att han va lite trotsig i onsdags också. Får väl hoppas att det bara är en fas som går över snart. Kan förstår att det är jobbigt för dig!

2013-04-22 @ 10:34:03

♥ Kommentera inlägget här:

♥ Vad heter du?
Kommer du hit ofta?

♥ Har du en e-postadress? (visas ej!)

♥ Har du en blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback