Tankar om igångsättningen imorgon..

» Kategori Knoddis i magen » Kommentarer Vad har du på hjärtat? (4)
Sista bilderna på bebismagen? Vecka 39+1 ♥
 
Snart är dagen kommen! Några få timmar kvar sen är vi på sjukhuset. Har inte hunnit tänka så mycket under dagen, det är nu på kvällskvisten som huvudet fylls med funderingar över morgondagen. Hur kommer det gå? Kommer vi hem med en bebis eller blir det en misslyckad igångsättning som sist med Lucas?
 
På något sätt är jag lättad över att jag har fått tid för en igångsättning, men samtidigt så är jag så rädd. Jag är "van" vid snabba lätta förlossningar, inget långdraget som jag har både hört och läst att det kan bli med igångsättning.
 
När jag väntade Melwin så var jag öppen 9cm när jag kom in och sedan tittade han ut bara 36minuter senare.
Med Lucas så var jag öppen 7cm när vi kom in och han tittade ut efter 18 minuter inne på förlossningen.
 
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta, faktiskt.. Jag vill bara att lilla knoddis skall komma ut fullt frisk och må bra och att hela förlossningen skall gå snabbt och lätt.
 
Har ni några erfarenheter om igånsättningar? Dela gärna med er!

Skall försöka uppdatera under morgondagen när vi ligger inne, tar med mig surfplattan så jag kan blogga om jag orkar, och lånetelefonen som jag har för tillfället.
 
Nu skall det sista fixas här hemma, väskan skall gås igenom ytterligare en gång och sedan blir det sängen för vår del. Önska oss lycka till!

- Har du inget vettigt att komma med så kommentera inte!
Postat av: Susse

En massa lycka till och hoppas att går snabbt och smidigt för dej så att du har din lilla sessa i morgon hos dej :-) kan inte säga att än att jag är lite avis att du ska uppleva en av livets bästa upplevelser, det är ju häftigt att föda och äntligen få träffa sitt lilla efterlängtade mirakel! Kommer med spänning vänta på uppdatering i morgon ;-) lycka till ännu en gång !

2013-06-16 @ 22:08:44
URL: http://fiis.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag blev igångsatt och det blev tyvärr mindre lyckat och efter 24tim blev det akut snitt. Endast öppen 3cm.. Det är vanligt att det slutar i en instrumental förlossning vid dn igångsättning.. Hoppas allt går fint och lycka till!!

2013-06-16 @ 22:45:40
Postat av: Anonym

Lycka till gumman !

2013-06-16 @ 23:56:28
URL: http://mscharlie.blogg.se
Postat av: Fia - mamma till Lucas & Kasper

Jag blev igångsatt med andra barnet efter att ha gått över 2 veckor. Kände inget alls av att förlossningen skulle starta innan, men efter igångsättningen gick det fort! Från att dom tog hål på hinnorna tills han var ute gick det knappt 6 timmar. Och för mig var det en snabb förlossning då första förlossningen tog lång tid, 19 timmar med regelbundna värkar och även några timmar med oregelbundna värkar innan.

Hoppas det går bra för dig!

2013-06-17 @ 10:05:31
URL: http://aije.blogg.se

♥ Kommentera inlägget här:

♥ Vad heter du?
Kommer du hit ofta?

♥ Har du en e-postadress? (visas ej!)

♥ Har du en blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback