Dagisbesök & lite frågor.

» Kategori Knoddis i magen » Kommentarer Vad har du på hjärtat? (3)
Idag har jag och barnen varit och hälsat på på deras dagis som dom börjar på i augusti, det blev en mycket trevlig visit! Jag älskar fröknarnas sätt att bemöta barnen, de hukar sig ner till barnens nivå, skakar hand och talar tydligt, vänligt och med ett enormt lugn.
 
Barnen kände sig genast trygga och båda två satte igång att leka med de andra barnen, jag fick nästan slita dom därifrån när vi skulle gå (: Åh nu längtar vi allihopa!
 
Just det jag kan ju passa på att fråga er bloggläsare med barn, någon som kanske vet svaret på min fråga..
Kan man har barnen på dagis 9-14 måndag-fredag om man betalar extra när man är föräldraledig?
Vad skulle det isåfall kosta?
 
En vän till mig har sin son varje dag på dagis 9-14 medans hon är hemma med sina två döttrar på 6 månader och 3år, hon betalar då 700kr-någonting i månaden i dagisavgift.
 
Anledningen till att jag vill ha pojkarna på dagis varje dag är för att jag själv skall börja jobba i september. Kommer jobba eftermiddag/kväll 3-4ggr i veckan och på dagarna kommer jag vara hemma med knoddis.
 
Och hur fungerar det med föräldrar ledigheten om man är hemma på dagarna och jobbar på eftermiddagar/kvällar/helger? Tar man ut 50%-dagar då? Mina arbetstider kommer vara ca 17:00-23:00 på vardagar och helgtiderna kommer variera.
 
Hoppas att det är någon som vet svaren på mina frågor (:

- Har du inget vettigt att komma med så kommentera inte!
Postat av: G.O.S

vet inte om alla i västra götaland har samma regler men om det inte är några problems så borde det inte vara problems att dina går varje dag istället för deras 15tim
sen är ju avgiften inkomtbaserad så det blir ju hur du o din sambo tjänar..

Gå till försäkringskassan med frågan för det finns ju 1/1 2/1 3/1 man kan ta ut föräldrapenning.. du kan ta ut på helgerna också.

inga svar men men

2013-05-22 @ 12:59:27
URL: http://gosxxtre.blogspot.se
Postat av: Elli

Om man ska ha mer än 15 timmar, så brukar det vara att barnet/barnen bara har trätt till dagis de tider man arbetar. 6 timmars arbetsdag är ju 75%, så du kan ta ut 1/4 dag de dagar du jobbar.
Man kan även få utökad tid på dagis till sitt barn, om det av någon anledning skulle behöva det (men tror det är ganska svårt. Ska ju vara bevisat att det är ett nödvändigt behov)

Varför vill du att barnen ska gå på dagis mer för att du jobbar kvällar? Frågar av nyfikenhet, ingenting annat.
Jag undrar även vad du ska jobba med? :)

2013-05-22 @ 17:10:57
URL: http://ellisdag.blogg.se
Postat av: Sofia

När jag jobbade kväll så började jag kl. 16. Och pappan kunde inte hämta Hugo fören vid 17. Då lämnade jag honom på dagis vid 9:30 tror jag det va. För att han skulle kunna vara med på samlingen och delta i deras aktiviteter. Min erfarenhet är att fröknarna aldrig frågar om tiderna som man skriver upp om man jobbar.

2013-05-24 @ 22:19:10

♥ Kommentera inlägget här:

♥ Vad heter du?
Kommer du hit ofta?

♥ Har du en e-postadress? (visas ej!)

♥ Har du en blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback