1 år & 1 dag

» Kategori Lucas-Lee 1-1½år » Kommentarer Vad har du på hjärtat? (0)
Tjenaaaa! Nu har jag passerat den stora 1:an, nu är det bara 364 dagar kvar tills jag fyller 2år ^^,
 
Jag har börjat springa runt som en tok, dansa, backa, klättra och jag kan låta som ett lejon också det får jag ju inte glömma att berätta för er! Min brorsa lär mig massa roliga ljudeffekter. Rumpan säger PRUUUUUUUUTT! Bilen säger BRUUUUUUM!
 
Jag har märkt att om jag kastar nappen/leksaker/mat på golvet så är det alltid någon som plockar upp de, gång på gång på gång, super kul! Men slutar alltid med att någon säger till mig att det inte är roligt längre, men jag skulle kunna hålla på i flera timmar!
 
Jag är ett riktigt bustroll säger päronen här hemma.. Jag brukar dra min snutte över huvudet och sitta/stå och vänta på att någon skall ta bort den och säga 'TITTUT' så nedrans kul så jag kiknar! Brukar även ställa mig bakom vardagsrumsgardinen och gå framåt tills gardinen inte täcker mig längre, åhhh så kul det är när någon säger 'TIIIIIIITTUUUUT', detta är en utav de roligaste sysselsättningarna jag vet!
 
Jag babblar hela tiden om allt mellan himmel och jord, men det verkar inte riktigt som att mammsen och pappsen förstår allt för dom upprepar bara vissa ord typ "mamma", "pappa" "tack" och "där", ibland är dom bra tröga dom dära nötterna!
 
Jag vet vad 'nej' betyder och att man kan skaka på huvudet samtidigt, men för att distrahera mina päron brukar jag små flina lite, se extremt söt ut skaka lite extra på huvudet och sedan ge det ett försök till att exempelvis dra ut alla fryspåsar ur en kökslåda. Oftast kommer jag inte undan med mina små hyss, nedrans asså!
 
Om någon säger 'hallå' så tar jag handen eller min telefon mot örat och börjar babbla, man måste ju liksom följa modet, alla har ju så flashiga lurar nu för tiden!
 
Som alla vet så är morsan ett städfreak så ibland hjälper jag henne nu när hon blivit lite väl rund. Att lägga in saker i tvättmaskinen, sticka in huvudet eller trycka på pause-knappen på tvättmaskinen är ett hedersarbete för mig här hemma.
 
När mamma sjunger "dansa lilla nallebjörn" så dansar jag stuttsar och klappar händer, jag blir såååå glad så jag inte riktigt vart jag skall ta vägen. Roligast av allt är när brosan hänger med i rörelserna och visar mig när och hur jag skall göra.
 
Brorsan har fått sig ett par smällar på senaste, gillar inte när han norpar saker som jag har eller när jag inte får vara med och leka. Jag blir så arg så jag skriker på honom, men det jag blir väldigt ledsen när han skriker tillbaka.
 
Nu mina trogna följare nu skall jag bege mig mot bingen för en middagslur, sen blir det nog en tur ut på gården med mamma och brorsan, håll i hatten till nästa gång! Tjing!
 

- Har du inget vettigt att komma med så kommentera inte!

♥ Kommentera inlägget här:

♥ Vad heter du?
Kommer du hit ofta?

♥ Har du en e-postadress? (visas ej!)

♥ Har du en blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback