Utelek & besök på special förlossningen (3 april)

» Kategori Knoddis i magen » Kommentarer Vad har du på hjärtat? (0)
Gårdagen började ganska tidigt då mina kiddows hel plötsligt bestämt sig för att bli morgonpigga små troll. Vi spenderade hela dagen ute på gården i den härliga vårsolen, jag lyckades till och med bränna mig i ansiktet!
Under den senaste veckan har jag börjat få ont av sammandragningar som har kommit så fort jag har satt mig ner och slappnat av, men egentligen inte tänkt så mycket på de. Men igår blev det så mycket värre, kunde inte sitta, ligga, stå eller gå utan att få kraftiga sammandragningar, var till och med tvungen att andas genom de kraftigaste sammandragningarna. Så vid 18- tiden drog jag och Danny in till special förlossningen efter ett samtal till 1177.
 
Väl inne på sjukhuset satte dom CTG på magen för att mäta värkarna och knoddis hjärtljud, efter 15minuter med den på magen så kom barnmorskan in för att läsa av hur de såg ut, hon tappade hakan lite men hann inte säga så mycket för än det kom en värk till och hela jag blev röd i ansiktet och började få panik och satt och hyperventilerade. När hon skulle gå igenom mätningen så konstaterade hon att jag hade värkar med 3-4minuters mellanrum.
 
Efter det blev det en gynundersökning av barnmorskan och sedan en till av läkaren, även ett vaginal- och vanligt ultraljud gjordes, allt så bra ut och tappen var inte mjuk, men jag hade öppnat mig 1cm. Efter att vi hade fått sitta och vänta i ca 30min så kom läkaren ut och sa att dom skulle ge mig någon spruta som skulle stoppa värkarna och förhindra en förlossning, men jag har en sådan nedrans sprutfobi så det blev tyvärr ingen spruta.
 
Vi fick åka hem igen med stränga rekommendationer att jag skall ta det lugnt inte bära, inte gå mer än vad som behövs osv, annars lär jag bli inlagd med kortisondropp för att skynnda på knoddis lungutveckling plu ett dropp som skall stoppa värkarbetet.
 
Värkarna har avtagit nu, inte helt men någorlunda, har inte alls lika ont utav dom längre, och idag har jag faktiskt tagit det extrem lugnt, inte lyft mer än nödvändigt så som i och ur lucas stol, säng och vagn. Barnen har fått springa av sig på gården medans jag har softat på en bänk i solen.
 
Nu är jag död och börjar få ont av foglossning så nu säger jag upp mig för dagen och kryper ner i sängen extremt tidigt för att vara jag, men jag tror min kropp behöver massa vila!

- Har du inget vettigt att komma med så kommentera inte!

♥ Kommentera inlägget här:

♥ Vad heter du?
Kommer du hit ofta?

♥ Har du en e-postadress? (visas ej!)

♥ Har du en blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback